Jak zrzucić zbędne kilogramy raz, a dobrze?

28 listopada 2016, URODA & MEDYCYNA ESTETYCZNA Natalia Galus
Jak zrzucić zbędne kilogramy raz, a dobrze?

Kolejna próba odchudzania nie przyniosła efektów? Masz szereg wątpliwości, czy zrzucenie zbędnych kilogramów w ogóle jest dla Ciebie osiągalne i możliwe do wykonania? Być może, naprawdę się starasz, wykonujesz cały szereg ćwiczeń, przestrzegasz rygorystycznej diety, a efektów nadal nie widać. Co zrobić, by jednak się pojawiły? Jaką drogę obrać, by osiągnąć przez nią swój cel raz, a dobrze? Mamy na to sposób, usiądź wygodniej i wyrusz z nami w nową, sprawdzoną przygodę! Na pewno nie będziesz żałować poświęconego nam czasu.



2

 

Trudno nam wyobrazić sobie skuteczne odchudzanie, bez rozsądnego sposobu na przestrzeganie diety, połączonego z systematycznym wysiłkiem fizycznym.
Nie dla wszystkim jednak, to takie proste, by z dnia na dzień tak drastycznie zmienić swój styl życia. Z perspektywy czasu, może okazać się to kluczem do sukcesu.
Dlaczego? Organizm ma czas na spokojne przyzwyczajenie się do zamienników w codziennym jadłospisie, odkrywamy nowe smaki, które nie okazują się gorsze od tych, jakie od dawna znamy. Ponadto powoli odczuwamy poprawę stanu naszego samopoczucia, lepszą kondycję i witalność. Zauważamy, że zmiana jadłospisu pozwala nam wyciskać z życia więcej. Zasada małych kroków sprawi, że gdy w końcu odstawimy wszystko, co niezdrowe nie będziemy za tym tęsknić. W ciągu procesu adaptacyjnego, jaki sobie zapewnimy, zrozumiemy, że istnieją produkty, które smakują nam bardziej, a dodatkowo są zdrowsze.
Zatem od czego zacząć ten przyjemny proces metamorfozy swojej sylwetki?

 

Woda, zdrowia Ci doda, czyli jak odsunąć od siebie myśli o podjadaniu i nawodnić organizm.
To jedna z najpopularniejszy żywieniowych wskazówek, nie tylko dla tych, którym w smak jest spadek wagi. Woda - zdaniem niektórych sama w sobie pozwala nam na przyśpieszenie procesu odchudzania, na przykład, potwierdzono naukowo, że wypicie dwóch szklanek wody przed posiłkiem pozwoli na stratę 2 kg miesięcznie. Czyli efekt jest powalający, zważywszy na to, że nie ma mowy tu o przestrzeganiu żadnej diety, czy ćwiczeń. Ponadto, woda reguluje temperaturę ciała, oczyszcza organizm z toksyn oraz umożliwia ruchliwość naszych stawów.
Proponujemy, by wypijać w ciągu dnia, dużo wody, w małych porcjach. To właśnie, usprawnia procesy metaboliczne, zmniejsza łaknienie i uczucie głodu, a sama tkanka tłuszczowa w jej obecności spala się szybciej.

Od przedszkolaka do świadomego konsumenta - jedz warzywa i owoce.
Na pewno, nie raz słyszałeś już od najmłodszych lat, by jeść warzy i owoce. Dla większości dzieci, tak wiele różnorodnych kolorków na talerzu to prawdziwe piekło. Rodzice często spierają się ze swoimi pociechami, wprowadzają system kar i nagród lub przemycają w tajemniczy sposób do posiłków dzieci owoce i warzywa. Jednak każdy z nas wchodzi w okres dorastania, zaczyna swoje świadome życie, zauważa, że jedzenie niektórych produktów powoduje skoki wagi i wzdęcia, a inne zaś okazują się smaczne i mniej kaloryczne.
Warzywa powinno się jeść przy okazji każdego posiłku, również pamiętajmy o nich przygotowując i wybierając dla siebie przekąski. Lepiej przegryźć między posiłkami marchewkę, czy suszone owoce, aniżeli rzucić się na czekoladę.

 

Regularne posiłki kluczem do sukcesu

Regularność i systematyczność - to najważniejsze kwestie, jakie musi spełnić każda odchudzająca się osoba. Przygotuj plan, w którym zawarte będzie 5 posiłków każdego dnia. Mają to być mało, łatwe do strawienia, pełnowartościowe porcję. Nie zapominaj o różnorodności posiłków i dostarczeniu sobie odpowiedniej ilości witamin i soli mineralnych.
Stwórz kartę swoich ulubionych dań, pochwal się nimi przed znajomymi. Pokaż, że zdrowo nie oznacza bez smaku oraz, że czasem można zjeść więcej. Poszerzasz swoje horyzonty, czytaj bloki kulinarne, książki instruktorów fitness, twórz dania według własnego pomysłu. Spraw, by gotowanie stało się Twoją ogromną pasją, gotuj dla siebie i swoich bliskich zdrowo i z największą przyjemnością.

Rusz się!
Mniej przyswajaj, więcej zużywaj! To idealna proporcja dla wszystkich, którzy myślą o zrzuceniu zbędnych kilogramów. Nie ograniczaj się! To, że wczoraj biegałeś nie oznacza, że dziś nie możesz wybrać się na basen ... rowerem.
Przeplataj treningi, wzbogacaj je i wydłużaj. Pamiętaj o zachowaniu zdrowego rozsądku, by niepotrzebnie nie forsować swojego organizmu, czy nabawić się zbędnych kontuzji. Wprowadź w swoje życie aktywność fizyczną, która będzie sprawiać Ci radość. Połącz ją na przykład, ze spacerem z psem, czy dziećmi. Zainwestuj w wygodne buty do biegania, krótkie spodenki i sportową koszulkę, jeśli to zmotywuje Cię bardziej. Przede wszystkim, nigdy się nie poddawaj. To nic, jeśli dziś nie zrobisz wszystkiego, co sobie zaplanowałeś. Trening czyni mistrza. Bądź wytrwały w dążeniu do celu, jaki sobie obrałeś. Niech aktywność fizyczna stanie się calem samym w sobie. Nie wyznaczaj celu, w którym określisz czas odchudzania. Kiedy osiągniesz wymarzoną sylwetkę pozostań przy swoich nawykach żywieniowych i systematycznej aktywności fizycznej. Tylko w taki sposób osiągniesz efekty o których marzy tak wielu, a sięgają po nie tak nieliczni.

Jak tego dokonać?
Musisz uwierzyć w siebie, już od pierwszego dnia. Być po prostu pewnym, że dasz radę osiągnąć swój plan. Nie zniechęcaj się, nie szykuj wymówek, bo za daleko na siłownie, bo pogoda już nie taka, bo za mało mi czasu. Wszystko to jest wyłącznie usprawiedliwieniem braku dalszych kroków.
Jeśli nie idziesz do celu, to się od niego oddalasz, z każdym dniem zwłoki będzie Ci coraz trudniej dojść tam, gdzie zamierzasz.
Stawiaj sobie obietnicę, które jesteś w stanie spełnić tak, by nie zawieść siebie.
Każdego dnia, przed lustrem mów sobie dzień dobry i mocno się do siebie uśmiechaj. Pokochaj siebie taką, jaką jesteś, tylko wtedy spełnisz swoje potrzeby.
Myśl pozytywnie, nie rozwarstwiaj problemów, miej otwarte oczy.

Notowanie efektów - innowacyjna metoda czyniąca cuda.
Notowanie efektów diety może okazać się niezwykle pomocne szczególnie wtedy, gdy jesteśmy osobami, które potrzebują pisemnych dowodów na zmiany naszego wyglądu.
Z drugiej zaś strony to, co napisane przemawia do nas ze zdwojoną siłą, dobrze informuje o porażkach i powodzeniach naszego planu. Dlaczego zapisywanie swoich dni tak pomaga?
Pisząc dosłownie o wszystkim, co dziś zjedliśmy oraz jakie ćwiczenia wykonaliśmy, zauważamy popełnione błędy i prościej je zniwelujemy. Tworzymy tym samym naszą osobistą historię przemiany, będącą niepowtarzalnym wspomnieniem, która za jakiś czas pokaże nam, z jak daleka przyszliśmy.

Ustal realne cele i podążaj do nich za pomocą małych kroków.
Już na wstępnie, nie zapomnij o ustaleniu realnego celu. Najlepiej będzie, jeśli cały proces podzielisz na etapy, stwarzając tym samym cele pośrednie. Nigdy nie spoczywaj na laurach, niech skutkiem początku Twojej drogi będzie zmiana stylu życia na dobre! Tylko wtedy możesz być pewien, długotrwałych i powalających efektów.
Odchudzanie, by było skuteczne musi być przede wszystkim zdrowe, nie należy więc wybierać diet, w których to stracisz więcej niż kilogram na tydzień. Kontroluj swoje postępy, dokonuj mierzenia sylwetki i analizowania notatek przynajmniej raz na tydzień. Na początku wystarczy, jeśli uregulujesz posiłki. W pierwszej fazie to i tak wymagać będzie od Ciebie ogromnego poświęcenia.


Co zrobić, by schudnąć i w końcu rozpocząć nowe życie?
1. Zaufaj sobie, bez tego nie zbudujesz dobrej taktyki.
2. Jedz regularnie i ograniczaj kaloryczność posiłków.
3. Pij dużo wody.
4. Systematycznie wykonuj ćwiczenia, pozwalające na spektakularne efekty.
5. Zadaj sobie pytanie, czego najbardziej oczekujesz od tej przemiany, co będzie dla Ciebie najważniejsze i dąż do tego.


Odchudzanie to pełna wyrzeczeń, niejednokrotnie długotrwała droga, w której zazwyczaj pozostajemy sami. My i nasza silna wolą jesteśmy w całym procesie oraz jego efekcie kluczowi.