Młody zielony jęczmień - właściwości i zastosowanie

Patrycja Deja / 13 maja 2016

Młody zielony jęczmień jest obecnie jednym z najpopularniejszych suplementów diety docenianym za bogate źródło aminokwasów, witamin i składników mineralnych, oraz dużą zawartość błonnika pokarmowego, dzięki czemu ma właściwości odchudzające.

Młody zielony jęczmień - właściwości i zastosowanie

Właściwości lecznicze

Młody zielony jęczmień ma działanie przeciwzapalne, antywirusowe i przeciwnowotworowe, dzięki licznym składnikom przeciwzapalnym wspomaga leczenie trądziku i owrzodzeń, sprzyja odkwaszeniu organizmu, łagodzi dolegliwości żołądkowe, stany zapalne i bóle stawów. Mimo wielu właściwości prozdrowotnych młody zielony jęczmień został doceniony za dużą zawartość błonnika rozpuszczalnego, dzięki któremu roślina ta wpiera i przyspiesza metabolizm tłuszczu, dodatkowo normuje poziom cholesterolu. Zielony jęczmień jest również źródłem nierozpuszczalnego błonnika, który wspiera prawidłową pracę układu pokarmowego, co zmniejsza ryzyko powstawania komórek nowotworowych jelita grubego.

Młody zielony jęczmień – bogate źródło witamin

Młody zielony jęczmień jest bogatym źródłem witamin i soli mineralnych. Zielony jęczmień zawiera:

- witaminy z grupy B

- C, E, beta-karoten będące antyoksydantami

- żelazo

- wapń

- magnez

- cynk

- W skład młodego zielonego jęczmienia wchodzą również naturalne hormony i chlorofil, a także aminokwasy.

Młody zielony jęczmień na odchudzanie

Młody zielony jęczmień dzięki wysokiej zawartości błonnika, wielu witamin i minerałów jest polecany osobom, które chcą zrzucić wagę w bezpieczny sposób. Ponadto zawiera rozpuszczalne frakcje błonnika pokarmowego, dzięki którym zostaje przedłużony czas odczuwania sytości i pełnego żołądka, a to z kolei powoduje, że rzadziej sięgamy po jedzenie. Z kolei błonnik rozpuszczalny zapobiega zaparciom, reguluje proces wypróżniania się i zmniejszenie masy ciała. Należy jednak pamiętać, że gotowe preparaty z dodatkiem młodego zielonego jęczmienia nie zastępują pełnowartościowej diety i aktywności fizycznej.

Koktajl z zielonego jęczmienia

1 mały jogurt naturalny (bez cukru) świeżo obrane, zmiksowane jabłko, proszek z młodego zielonego jęczmienia w proporcjach podanych na opakowaniu. Przekąskę spożywany około 30 min do godziny przed właściwym posiłkiem, w ten sposób do stołu siadamy nasyceni i zjadamy znacznie mniej.

Jak wybrać najlepszy młody zielony jęczmień?

Młody zielony jęczmień jest dostępny w postaci sproszkowanej. Obecnie w sprzedaży dostępne są dwa rodzaje sproszkowanego młodego jęczmienia. Produkty różnią się sposobem pozyskania proszku. Najlepszy jest ten, który powstał z soku z młodego zielonego jęczmienia, który podlegał specjalnemu procesowi suszenia. Druga wersja to proszek uzyskany z suszonej trawy, z której w procesie suszenia utleniło się większość cennych składników.